Feest van de vrijheid


Komende maandag, op 9 november, wordt er hier in Berlijn (nog meer) lawaai gemaakt dan normaal. Voor diegenen die te veel scheel hebben gekeken tijdens de lessen geschiedenis/tijdens hun leven 20 jaar geleden; dit is de datum waarop de muur 20 jaar geleden gevallen is. Ter ere van dat festijn zal er heel wat te doen zijn en komt er ook veel hooggeacht bezoek. Om een paar voorbeelden te geven: Michail Gorbatsjov, Vaclav Havel, Helmut Kohl, Nicolas Sarkozy, Gordon Brown, Hillary Clinton, Dmitri Medvedev, Lech Walesa. Ik heb persies ook iets gehoord op de radio over David Hasselhoff  (Baywatch), maar dat lijkt mij toch maar een absurde keuze. Het is misschien iets logischer dat ik wat aan mijn luisterskills moet werken. Wat er ook gebeurt, maandag zal ik te spotten zijn aan de Brandenburger Tor, samen met vermoedelijk de rest van Berlijn (dat officieel 3,5 miljoen inwoners telt). Fotootjes van Gorbatchov en ik die handjes schudden volgen ongetwijfeld!

Geef een reactie

