Administratieve ongemakjes


Defendius-Labyrinth-Security-LockOk, dus, eindelijk het eerste blogberichtje live vanuit Berlijn (dit keer wel in dezelfde tijdszone). Ik ben hier ondertussen exact een week en heb al VEEL mensen, kantoren en deuren afgelopen om de meest misleidende informatie te krijgen en dan af en toe op een goede ziel te botsen die dan ineens veel meer blijkt te weten dan de personen wiens verantwoordelijkheid het eigenlijk is. Eigenlijk is er op dit moment nog niet veel in orde; ik ben wel al ingeschreven en heb er een soort slap bewijsje van, maar dat is het zo’n beetje. Ik ben al een stapje verder om een cursus duits te kunnen volgen, maar daar willen ze mij aan de fub niet mee helpen. De Humboldt universiteit ziet mij misschien graag komen, op voorwaarde dat ze nog plaatsen hebben voor ‘outsiders’. Ook bij de Technische universiteit bieden ze duits voor beginners aan, mar ik ben daarnet eens een kijkje gaan nemen en ik vond het een van de meest deprimerende gebouwen ooit én er hing zelfs een raar geurtje. Misschien niet bepaald de meeste maatstaven om de kwaliteit te garanderen, maar ook niet waanzinnig aangenaam. Ik zal dit eerste bericht al direct moeten onderbreken, want er moet nog geskyped worden!

Tot binnenkort

Een gedachte over “Administratieve ongemakjes

Geef een reactie

