En het regenseizoen is… begonnen!


Jaja, Fukuoka is zò tropisch dat het af en toe een regenseizoentje moet doorstaan. Mensen begonnen zich al luidop af te vragen wanneer dat nu eigenlijk begon en wat dat nu juist inhield, maar vanaf vandaag kunnen we die vragen vervangen door paraplu’s, poncho’s en in het zwart gekleedde Zweedse gothics die gelukkig zijn dat het niet meer zo zonnig is de hele tijd. Ik denk niet dat ik op de site al heb vermeld dat Japanners niet zo behendig zijn op de fiets (mensen die mij al in actie hebben gezien: ik ben een voorbeeld van hoe het moet vergeleken met de (vaak bejaarde) wegpiraten die hier de voetpaden sieren). In ieder geval: gewapend met paraplu’s demonsteren de fietsers hier een nieuwe gradatie van gevaarlijk. Toegegeven, het is niet makkelijk om met een paraplu in de hand te fietsen, al zouden onze ogen heel dankbaar zijn moesten ze niet voortdurend bedreigd worden door een van de vele ijzeren pinnen.  Ik ben er vandaag in geslaagd om een exemplaar dat al niet helemaal gezond meer was volledig het parapluziekenhuis of misschien zelfs hemel in te werken ( zie foto).

Blog 001

Geef een reactie

