Hesperolletjes met prei/asperge en puree!


vv16picFase heimwee begint stilletjes aan in werking te schieten hier in het verre Fukuoka, en ondertussen ben ik toch wel al lang gescheiden van het vertrouwde België en de mooie dingen die ze herbergt. Boehoe! Geen nood, ik ben geen wrak en amuseer me hier nog goed, maar de zin om terug te keren is ondertussen op de deur komen kloppen. Is het daarom misschien dat ik deze week geobsedeerd was door de herinnering aan de lekkere hesperolletjes van Chez Suzy? Waarschijnlijk, maar ik dacht: ik probeer het gewoon even lekker zelf! Geen sinecure in het land dat de hesp nog moet ontdekken, nog nooit heeft gehoord van witloof en weigert om ovens te installeren in al haar keukens, maar ik heb er mij toch aan gewaagd en het experiment is al bij al vrij geslaagd.

De Filipijnse, Koreaanse, Amerikanen, (vegetarische -> geen hesp voor jou!) Australiër, en mede Belg hebben ervan gesmuld en de Duitse heeft gevloekt dat er niets meer over was. Het pakje van mijn lief metekindje tot de rand gevuld met chocolade eitjes heeft dienst gedaan als perfect dessert en WOHOOOW! Er zijn dit jaar gewoon Milka eitjes met knetters in?! Een geweldige ontdekking.

3 gedachtes over “Hesperolletjes met prei/asperge en puree!

  1. Mmmmm hesperolletjes! Dat heeft mijn Jeroen ook nog gemaakt voor mij met de kerstdagen. Dat is inderdaad iets dat je mist, hé. Vind ik ook. Mijn dagen hier in Mallorca zijn geteld, boehoe. Hoe lang zit jij daar nog?
    Groetjes! B

      1. absoluut! Ik mis zijn kookkunsten hier echt eigenlijk! Hij doet er altijd wel lang over om iets in elkaar te steken, maar als het dan eindelijk klaar is, waaah, echt superlekker! Want ja, mijn liefde gaat ook wel een beetje door de maag, hoor, haha.

Geef een reactie

