Golden Week in Japan


ZenHet is alweer een tijdje geleden dat ik nog eens iets gepost heb hier, maar geen nood: ik ben terug. Nog even van de gelegenheid gebruik maken om alle sponsors te bedanken om Jeroen naar hier te transporteren! Drie miljoen kussen worden virtueel jullie richting uitgestuurd. Het waren zonder twijfel de drie kortste weken uit mijn leven, maar ik ben heel blij dat ik mijn kleine champignon nog eens in levende lijve te zien hebben gekregen. Nu wordt het weer 3 maanden skypen geblazen, maar met thesis en blok-perikelen in België en massa’s afleiding aan deze kant van de wereld zou dat normaliter geen al te groot probleem meer mogen zijn!

Binnenkort gaan we een bezoekje brengen aan een zen tempel. Klinkt leuk, maar de geruchten doen sommigen mensen nu al in hun broek doen. Naar het schijnt worden er drie sessies van 20 minuten mediteren gehouden waarbij het de bedoeling is dat niemand ook maar een woord rept en ook in slaap dommelen is zwaar uit den boze. Als we niet gehoorzamen, worden we onderworpen aan een lijfstraf (!) van een Japanse monnik. Het zou gaan om een slag met een dun houten stokje dat op onze rug wordt neergeplant. (Misschien zouden we allemaal best een voor en na foto maken om te zien hoe deze spirituele beleving onze levens heeft beïnvloed). Een van de grootste motivatieredenen om naar de zen meditatie cursus te trekken is het feit dat de vreemde snuiter die vice verantwoordelijke is van het programma òòk gaat meedoen aan het mediteren, dus iedereen hoopt dat hij van de stok gaat krijgen. Wordt vervolgd!

Geef een reactie

