Hoogbezoek in Fukuoka


Ik heb ondertussen mijn weg terug naar Japan gevonden. Dat was een beetje aanpassen, want na 3 weken Thailand waren we eigenlijk al goed aangepast aan het Thaise ritme, de Thaise glimlachen, prijzen en niet onbelangrijk: de Thaise temperatuur. Dat we ons niet te lang meer in Thailand moesten wanen bleek al snel toen we met onze flipflops aan een tussen(tenen)stop deden in Dalian (China) waar het potverdekke aan het sneeuwen was! Fukuoka zelf bleek ook veel kouder te zijn dan verwacht. Als ik alle vreugdekreten uit België aanhoor, zou ik zelfs beginnen vermoeden dat het zonneke daar meer zijn best aan het doen is als hier. Maar da maakt natuurlijk allemaal niet veel uit als ge (nog steeds!) vakantie hebt :p. Na een paar daagjes intensief niets doen en terug aanpassen, zijn de oudertjes en Geert op bezoek gekomen. Mijn fopje om ze aan de luchthaven op te wachten met een “familie spyckerelle”-bordje zorgde voor een beetje verwarring. Ik werd aangesproken door een ander bord vasthoudend mannetje dat op zoek was naar zijn collega soldaat. Ik weet niet goed meer waar de basis is, maar we kunnen hier in Japan op dit moment alle defensiekrachten gebruiken die beschikbaar zijn. Binnenkort wordt de Koreaanse satelliet de lucht ingeschoten, en dat de Koreanen niet al te goed kunnen mikken is in het verleden al gebleken toen er een of ander gevaarte recht naast Japan de zee is in geplonst! Volgens de berekeningen zou het nieuwe gevaarte gelanceerd kunnen worden als Jeroen citroen in de lucht hangt, dus duimen maar dat die elkaar daar niet tegenkomen! In ieder geval, het was heel plezant om nog eens een kleine familiereünie te ervaren. Ik was ook ontzettend blij dat ik mijn vreselijk slechte lakentjes nog eens kon inruilen voor het zijdezachte hotel-beddengoed, en ik heb een voorraad van waarschijnlijk meer dan 10 kg troost ontvangen in de vorm van paaseitjes, chocolade, schoenen in maat 42, belgische zakdoekjes (zie een van de prille berichten om te zien wat er mis is met de japanse gevallekes) enzovoorts. We hebben een beetje sighten geseed met onder andere bezoekjes aan canal city, het eiland nokonoshima, robosquare en de lieveling van de papa: Big camera, de lokale elektronikazaak. Het verlangen naar een goed stukske vlees is ondertussen ook weer voor een tijdje gestild, want we hebben ons te goed gedaan aan een hemels lapje Saga beef. Ik heb geen idee wat ze met die koebeesten uitgestoken hebben, maar het resultaat mocht er wezen! De kok, die de hele tijd voor onze neus zijn skills aan het showen was, was zichtbaar blij met de complimentjes die hij te horen kreeg. Wij waren ook tevreden, niet alleen met het eten, maar ook met het gezelschap. Naast ons zat immers een lief Japans madammeke vergezeld door haar zoontje, die heel verlegen was tot Geert en hij elkaars gemeenschappelijke liefde voor voetbal ontdekten. We hebben besloten dat ze ons niet trachtte te beledigen toen ze zei dat ze dacht dat we òf Zweeds(?) òf Russisch(?!) waren. Ondertussen zitten de mama, de papa en Geert de rest van Japan onveilig te maken, terwijl ik de dagen en nachtjes aftel voor Jeroen hier voet aan wal komt zetten. De meter staat momenteel op 3 dagen, dus dat is ondertussen wel héél dichtbij! Jeroen of Jamaal (zijn internationale naam hier in Japan -> er is ongeveer niemand die Jeroen kan uitspreken op een manier die niet aan kotsneigingen doet denken) gaat hier maar liefst 3 weekjes bleven, dus de blogactiviteit zal waarschijnlijk maar op een laag pitje staan. Niet gevreesd, er zijn nog 4 maanden Japan in het verschiet, dus ik zal nog wel het een en het ander te vertellen hebben!

Een gedachte over “Hoogbezoek in Fukuoka

  1. Hihi, ik heb hetzelfde met de uitspraak van mijn Jeroen hier. Het wordt iets in de aard van djeroën😛 dan nog liever Jerónimo! Ik ga vrijdag naar den Belgique om een paasweekje door te brengen daar. Allez, geniet van jouw Jeroen, dan geniet ik van de mijne😀
    Zoen!
    B

Geef een reactie

