Come to Thailand!


Half-vrouw, Half-man (Suzanne, uw inspiratie reikt tot hier!)
Half-vrouw, Half-man (Suzanne, uw inspiratie reikt tot hier!)

Voor het eerst heb ik echt moeite om een bericht te schrijven; ik weet niet waar ik moet beginnen of eindigen en ondanks het feit dat we hier nog maar twee dagen in het tropische Thailand hebben gespendeerd heb ik moeite om mij alle dingen deftig te herinneren. In ieder geval; het is hier geweldig! Het weer is hier prachtig, de mensen vriendelijk, de prijzen waanzinnig goedkoop en het eten onovertrefbaar. We cruisen hier Pattaya rond met ons JTW-kompaantje Miki (haar echte naam is Sareewan Bumbunrung, maar dat is net iets te lang om dagelijks te gebruiken) in een moderne jeep met airconditioning of met de pick-up truck. Ze propt ons vol met heerlijk eten en zegt zo overtuigend “It’s so goood!” dat ge een hart van steen nodig hebt om te kunnen weigeren. We vliegen aan een Thais tempo (het exact omgekeerd van haastig en gestressed) door het aanbod curiositeiten en must-see’s, waar hier in Pattaya geen gebrek aan is.Diegenen die veel over Pattaya weten, zeggen dat beter niet luidop, want de streek is vooral bekend omwille van het sekstoerisme. We zijn gisteren door het centrum gereden (en ik kan niet zeggen hoe gelukkig ik was dat we daar niet te voet doorgelopen zijn) en wat we daar zagen was walgelijk; hordes en hordes en hordes blanke kletskoppen op leeftijd die een Thaise schone proberen vast te krijgen, en daar systematisch in slagen ook. Brrrrrrr. Miki zegt dat wij niet kunnen begrijpen hoe arm en kansloos de meisjes zijn, maar wij zijn eigenlijk vooral gedegouteerd door de perverse westerlingen. Vreemd genoeg lopen in datzelfde gebied ook gezinnen en koppeltjes rond, maar s avonds opvallend minder… Ze hebben hier ook een overaanbod aan de fameuze ladyboys. Ik geef het toe, het is niet makkelijk om ze te onderscheiden en ze zijn echt “beautiful”. We zijn deze avond naar een soort musical/cabaret achtig ding gaan kijken waarin alleen ladyboys speelden, en het was echt indrukwekkend! Ondanks het feit dat iedereen 99 percent van de tijd hun lichaamsdelen zit te bestuderen, stak het echt goed in elkaar en was het echt de moeite om te zien.  In de zaal uiteraard alleen toeristen, maar onze lieve Miki is zelf al 10 keer naar zo’n show gaan kijken en ze zegt dat heel veel Thai people daar met het hele gezin naar toe trekken. Naast mij zaten denk ik Indiers en de Chinezen waren duidelijk massaal aanwezig.

Daarnaast zijn we ook al naar de crocodile farm geweest, hebben olifanten gevoederd met bananen, hebben een duikje genomen in het water, aan rietjes geslurpt uit verse kokosnoten, tot op een heuvel boven de stad gereden voor een mooi zicht,  genoten van een twee uur durende Thai massage, in onwaarschijnlijk lekkere restaurantjes gaan eten en gewoon lekker lui geweest. Morgen trekken we naar Ayuthaya of om het in Miki haar woorden te zeggen “It’s like Kyoto, but in Thailand”. Het is een Unesco erfgoed gebied en wordt in alle reisgidsen hoog aangeschreven. In het weekend gaan we naar de bekende riviermarkten en tegen zondag worden we aan ons lot overgelaten in Bangkok. De Thaise taal is onwaarschijnlijk moeilijk, en vooral onleesbaar. Miki is onze sleutel tot alle geheimen hier in Pattaya, maar ik ben benieuwd hoe we het zonder haar gaan redden in de volgende etappe. Meer nieuws volgt!

Een gedachte over “Come to Thailand!

  1. Wauw, Thailand, ik geloof dat ik daar al eerder van onder de indruk was toen je vertelde dat je ernaartoe ging, maar de verhalen maken het alleen nog maar indrukwekkender! Ik kom net terug uit Valencia; ook de moeite en heel mooi, maar niet half zo exotisch als waar jij nu zit natuurlijk🙂 Geniet er nog van! dikke zoen, B

Geef een reactie

