Nieuwsflash


Kathrin in een Japanse krant!
Primeur: Kathrin in een Japanse krant!

Dat ik de Japannertjes graag zie, ben ik al meer dan twee jaar duidelijk aan het maken. Dat dit wederzijds is, daar is sinds afgelopen maandag wel heel concreet bewijs van. Ik mag tegenwoordig verkondigen dat ik al in een Japanse krant heb gestaan! Jaja, geloof het of niet (aan de ongelovigen; op de foto’s ziet ge het bewijs!), de Nishi Nihon Shinbun vond mij samen met een hoop anderen de moeite waard om een artikel aan te wijden. De foto is genomen op een 忘年会 (bonenkai), een Japans eindejaarsfeestje, van de klas waaraan mijn ISP (Individual Study Project -> een dikke paper) supervisor lesgeeft, en waar ik ook aanwezig tracht te zijn.

"Berugii jin no katerin" -> Kathrin uit België
"Berugii jin no katerin" -> Kathrin uit België

De supervisor had voor de gelegenheid een special guest uitgenodigd, met name een journalist op pensioen die in zijn vrije tijd af en toe nog wel eens een artikeltje schreef over het dagelijkse leven in Fukuoka. Dat was duidelijk geen leugen, want nog geen week nadat de lessen weer hervat waren aan de Kyushu University, stonden wij al met onze schone koppekes te blinken in de lokale populaire krant.

Qua inhoud scoorde vooral de Chinese uitwisselingsstudent, maar in het algemeen werd van de uitwisselingsstudenten gezegd dat we een grote motivatie hadden, en dat we doorzetters waren. Tjah, nu horen jullie het ook eens van een ander :p

Geef een reactie

