Home sweet home


Sake in overvloed Ik ben veilig en wel teruggeraakt in Fukuoka, hoezee! Het was geen sinecure, aangezien de laatste bus op stapplaats zich ergens ver weg had verstopt ondergronds. Met dank aan drie dolle Duitsers zijn we nog net op de bus kunnen springen met een hartslag die onevenaarbaar hoog was. Wij hebben het vermoeden dat de busmensen het gewoon leuk vinden om westerlingen in het rond te zien spurten, en dat ze ons vanuit hun kantoortje met camera’s bespieden, want anders zouden ze ons geen twee keer misleidende informatie mededelen, toch? Camera’s zijn in Tokio trouwens overal aanwezig, zelfs in ons hostel. Toen ik gisteren mijn evaluatie over ons laatste (en goedkoopste) hostel in Tokio aan het invullen was, las ik dat de andere gasten daar meermaals last hadden gehad van “bedbugs”. Jekkes! Wij hebben het, denk ik, zonder vervelende beten overleefd, maar aan al diegenen die dit lezen; ga niet naar Khaosan Tokyo Annex Hostel!!! En ik ga in het vervolg toch iets nauwkeurigere de ratings en comments van de vorige gasten lezen, denk ik…

Dana (Daniel) en Anna op de roze Sony Vaio
Dana (Daniel) en Anna op de roze Sony Vaio

Soit, dat laatste voorvalletje laat niet weg dat we een overgetelijke reis achter de rug hebben! Japan is heel erg de moeite waard, en elk stadje en gebied heeft zijn eigen kenmerken die het de moeite waard maken. Wij waren vooral onder de indruk van Kyoto. Sommige tempels daar zijn echte pareltjes, zoals jullie binnenkort op de foto’s kunnen zien. Ik heb een nieuwe memory card moeten kopen in Tokyo omdat er gewoon te veel schoons vast te leggen viel. Een van onze kompanen heeft hier in Japan een geweldig professionele fotocamera gekocht, en heeft serieus haar best gedaan om mooie kiekjes te nemen. Eens ik die vastgekregen heb, zal ik er een paar tentoonspreiden op mijn weblogje hier. Links en rechts zien jullie twee fotootjes die ik zelf heb genomen, eentje met een overvloed aan sake (japanse alcoholische drank) die aan de goden geofferd worden, en eentje uit het Sony gebouw in Tokyo. Veel plezier en tot binnenkort,

een uitgeslapen Kathrin

2 gedachtes over “Home sweet home

  1. Zo’n roze wil ik! Dan blondeer ik mijn haar, koop ik een chihuaha en verander ik mijn naam naar Vanessa aka Vess. Ik had al lang ni meer gekeken op uw site en joehoew! ik had veel te lezen. Ik ben echt benieuwd om u te komen bezoeke! Want ik lees uw verhale wel en kijk naar uw fotos, ma ik kan er mij toch heel weinig bij voorstelle. Vooral da gij daar zijt. Mijn hersene kunne da beeld ni vorme. Gelukkig kan ik het kome zien met mijn eigen Vess-oogjes.

  2. Hey spyckie! hihi, seg, jij hebt het daar precies ook wel naar je zin. Hier in Mallorca is het ook erg leuk. Binnenkort is het hier groot feest, want dan vieren ze San Antoni. Mijn avonturen zijn te volgen op facebook, maar dat wist je vast al. Nog veel plezier daar en ik zal af en toe wel eens komen piepen hier. Das een van mijn nieuwjaarsvoornemens, hehe. dikke kus! X

Geef een reactie

