Osaka in de vlucht


Bowlingschoenen automaat

We hebben net een nachtje in Osaka overnacht, in een uniek hostelletje niet ver van het beroemde ooit zwarte kasteel van den Toyotomi Hideyoshi. Ze hebben hun best gedaan om het hier heel gezellig en Japans te maken, wat goed gelukt is en wordt geapprecieerd door velen. Bewijs daarvan is de award voor best atmosphere van de hostelbookers site. Het is eerlijk gezegd ook wel heel klein, en onze kamer beschikte niet echt over een plafond, net als in de omringde kamers. Ik moet dus niet uitleggen dat we de kami s op onze blote knieen bedankt hebben dat er deze nacht geen zware snurkers hun futon hebben opengezwaaid over dit tatamidomein. Verder hebben we ons gisterenavond nog even gestort op de gratis thee en koffie die hier in Japan in de hostels altijd tot onzer beschikking staan. De voorraad gratis koekjes heeft onze aanwezigheid duidelijk ook opgemerkt, en wij waren vooral opgelucht dat we niet op heterdaad betrapt zijn geweest. Wij vinden dat het zonder meer onbeschoft zou zijn om eten dat ons aangeboden wordt hier in Osaka, de keuken van Japan, botweg te weigeren…

De dag roept, dus ik zie jullie weer in Nara, Nagoya of Tokyo!

Een gedachte over “Osaka in de vlucht

  1. Jouw beschrijving van de ‘jeugd’herberg roept beelden op van hoe het er vroeger in Vlaamse internaten aan toe ging. Alleen heette dat vroeger lekker ouderwets ‘chambretten’.

    Ik begreep eerst geen barst van je fotootje. Tot ik de titel ervan zag. Ik zie me al bowlen met een maat 42 netjes in twee geplooid in die poppenschoentjes…..

Geef een reactie

