De Geheimen van het Japans paskotje…


Aangezien er veel mensen zich afvragen of het voor een westerling van mijn karuur lukt om hier kleren te vinden, zal ik er maar ineens een post van maken. Ik ben nog niet officieel gaan shoppen, maar ik ben natuurlijk hier en daar al eens gaan neuzen. De prijzen zien er niet al te goedkoop uit, maar er is nog algemene twijfel over de prijs/kwaliteit verhouding van het shopping center naast de deur. Het ziet er allemaal vrij goede kwaliteit uit, vandaar dat iedereen vermoed dat het er voor onze normen eigenlijk te duur is, maar volgens wat we horen zouden daar toch de meest voordelige prijzen aangeboden worden. We zullen wel zien op langere termijn wat de vaststellingen zijn. Het probleem is wel dat er geen enkele winkel te bespeuren is in de nabije omgeving, die we ook in belgie hebben, dus we kunnen nergens een soort vergelijkingsprijs gaan zoeken.

Het is hier blijkbaar wel gebruikelijk om zonder duidelijk aanleiding sales te houden, maar dat is natuurlijk iets wat we alleen maar kunnen aanmoedigen. Over maten gesproken; de schoenen zijn hopeloos klein! Naar het schijnt is het grootste wat ge kunt vinden voor vrouwen in de doorsnee schoenenwinkel niet groter dan een kleine maat 38. Heel erg jammer, want ge vindt hier de gekste schoenen, en er is zo een grote verscheidenheid aan soorten en kleuren dat ik, denk ik, nog altijd geen twee paar identieke schoenen ben tegengekomen in het straatbeeld.

Aangezien ik er nog niet op uit ben gegaan om zwaar te gaan shoppen, kan ik niet echt zeggen hoe het met de maten van de gewone kleren gesteld is. De shortjes en rokjes zijn absoluut miniscuul en ze hebben ook geen schroom om er overal mee rond te lopen, maar decolletes zijn dan weer uit den boze. Voor zover ik kan zien, is het vrij trendy om slobberige pulletjes, en poncho-achtige zaken te dragen, dus het zou toch wel moeten lukken om mij daar in te moeten wringen. De aziatische meisjes zelf zijn zoals verwacht nog magerder dan een gemiddelde barbiepop, maar af en toe kom je hier nog wel een iets gezettere modellekes tegen, die blijkbaar toch in staat zijn om zich in normale kleren te hullen. Ik zal mij daar maar aan optrekken, en hopen dat ik ooit zelf wel eens iets van japanse makelij ga kunnen dragen zonder er uit te moeten zien als een weens worstje dat op ontploffen staat.

Tot zover mijn verslag over de japanse mode ervaringen.

3 gedachtes over “De Geheimen van het Japans paskotje…

  1. Haha Kathrin! Zalig geschreven gewoon!😀 Ik zou u toch om een gunst willen vragen; als je ooit in een pashokje staat en er effectief uitziet als een worstje dat op ontploffen staat… neem dan een foto voor mij!! Ik wil u wel eens zien in worst-style!😉
    Dikke zoen,
    miss you!

Geef een reactie

