Administratief gesukkel…


Gisterenavond zijn we allemaal veilig teruggeraakt van een leerrijk weekendje intensief socializen. De gigantische hoeveelheden foto’s die gemaakt zijn, zijn ronduit weerzinwekkend en ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk eens een japans fotootje up te loaden en met jullie, mijn trouw thuisfront, te delen. Iedereen is nu heel hard zijn best aan het doen om voor alles op tijd in orde te zijn: we moeten aan een buspas en/of fiets zien te geraken, een bankrekening zien te openen, onze alien registration card zien te bemachtigen en nog zooo-zooooveel meer. Gelukkig zijn we allemaal samen met zo’n 40-tal om er aan uit te geraken hoe dat allemaal het beste gaat. En we zijn heel vrijgevig in het delen van onze fouten, zodat de anderen niet dezelfde lijdensweg moeten ondergaanšŸ™‚ Ik heb bijvoorbeeld net mijn hele hele heeeeleĀ grote zak vol dekens, lakens, futon helemaal vanuit mijn kamer naar het centraal gebouw gesleept, terwijl ze die blijkbaar zelf in onze kamersĀ komen halen…

Gisterenavond hebben we ontdekt dat het in Japan absoluut onmogelijk is om na 22u nog ergens lawaai te maken. Als het op onze kamer gebeurt, komen de zware mannen van de kaikan (het gebouw waar we in wonen), als we in het parkje gaan zitten, komen de buren klagen, en als het op het strand gaan zitten, komt de lokale politie wantrouwig kijken wat we aan het uitspoken zijn…

Een andere teleurstelling is dat het verkrijgen van onze internetverbinding blijkbaar zeker nog 4-6 weken zal duren, maar dit computerkamertje doet het ook vrij goed, en is blijkbaar toch langer open dan ik eerst begrepen had, dus jeej! Voor de rest is het weer is schitterend op dit eigenste moment, maar het kan nog sneller en nog drastischer veranderen dan we in Belgie gewoon zijn. Op ons tripje heeft het zeker 24u non-stop geregend, terwijl het nu weer op en top tropisch is.

Tot binnenkort!

Geef een reactie

